Läs mer om de tjänster
vi söker just nu

Kalkylator
Placeringsort: Östersund

Är du en noggrann och driven kalkylator som vill vara med och bidra med din expertis för att driva vår verksamhet framåt och hjälpa oss att nå våra mål? Hos oss får du möjlighet att vara en del av ett engagerat team med bred erfarenhet och en positiv arbetsmiljö.

Om tjänsten
Som kalkylingenjör hos oss kommer du att ingå i ett team tillsammans med arbets- och platschefer samt inköpsavdelning. Du kommer att vara ansvarig för att hantera offerter och stötta vid projektbudgetering.

Du kommer att arbeta med att ta fram anbudskalkyler och budgetar för mark- och anläggningsarbeten. Tillsammans med arbetschef och platschef kommer du att delta i produktionsprocessen, bland annat vid planering, inköp och kontraktsadministration. En del av ditt arbete innebär även att bevaka uteliggande anbud och hålla koll på marknaden för att hålla oss uppdaterade och konkurrenskraftiga.

Tjänsten innebär kundkontakter, vilket ställer krav på ansvar, noggrannhet, förmåga att skapa långsiktiga relationer, uthållighet och tålamod. Vi värderar engagemang, affärsmässighet och ödmjukhet högt.

Vi kalkylerar i BidCon, så erfarenhet av systemet är meriterande. Vi söker en person som vill utvecklas tillsammans med oss och bli en drivande kraft för att optimera vår verksamhet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Ansvara för att ta fram anbud och budgetar för mark- och anläggningsprojekt.
  • Arbeta nära arbetschefer och platschefer för att säkerställa att projekten hålls inom budget och tidsramar.
  • Bevakning av marknaden och externa anbud.
  • Samarbeta med inköpsavdelning och andra funktioner för att säkerställa effektiv och korrekt kalkylering.
  • Skapa och upprätthålla långsiktiga kundkontakter.

Vem är du?

  • Du har erfarenhet av kalkylarbete inom bygg- och anläggning.
  • Du är noggrann, strukturerad och har ett analytiskt sinne.
  • Du har goda kunskaper i kalkylsystem, gärna BidCon.
  • Du har erfarenhet av att hantera och skapa offerter och anbud.
  • Du är kommunikativ och trivs i en roll där du får vara en del av ett samarbetsinriktat team.
  • Du har B-körkort och behärskar svenska i både tal och skrift.

Vad erbjuder vi?

  • Trygg anställning med kollektivavtal och bra villkor.
  • Balans mellan arbete och fritid – vi månar om en hållbar arbetsmiljö.
  • Möjlighet att påverka – du får en central roll i anbudslämnandet och kalkyleringen.
  • En engagerad arbetsmiljö – du blir en del av ett team där samarbete och korta beslutsvägar är i fokus.
  • Möjlighet till professionell utveckling – du erbjuds kontinuerligt lärande och möjlighet att växa i din roll.
  • Friskvårdsbidrag och andra förmåner som gör skillnad i vardagen.

Här får du mer än bara ett jobb – du blir en del av en arbetsplats där vi tillsammans skapar en bättre och tryggare framtid! Låter det intressant?

Vi välkomnar gärna olika bakgrund och erfarenheter och vi jobbar för att få in mer kvinnor i branschen.

Anställning: Heltid, tillsvidare
Du kommer att vara stationerad i Östersund.

Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan!

Blir du nyfiken på oss?
Hör gärna av dig om du har frågor om oss som företag eller om tjänsten.

Kontakt
Arbetschef Östersund
Joacim Nilsson
joacim.nilsson@umeaentreprenad.se

Din ansökan skickar du till info@umeaentreprenad.se. Skicka med ett CV och personligt brev så vi får en bra inblick i vem du är och vad du har för kunskap och erfarenhet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Din ansökan skickar du in snarast till info@umeaentreprenad.se. Skicka med ett CV och personligt brev så vi får en bra inblick i vem du är och vad du har för kunskap och erfarenhet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Markarbetare – grönytor
Placeringsort: Umeå

Är du en person som trivs med att arbeta utomhus och har erfarenhet av skötsel och anläggning av grönytor? Då kan det här vara något för dig.

Vi på Umeå Entreprenad söker inför säsongen 2025 markarbetare med inriktning på grönytor. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av branschens arbetsuppgifter.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Som markarbetare för grönytor kommer du att arbeta med både anläggning och skötsel av grönytor. Arbetsuppgifterna kan bland annat inkludera:

  • Förberedelse och anläggning av planteringar
  • Plantering av växter och träd
  • Bevattning och ogräsrensning
  • Skötsel av grönytor, som gräsklippning och underhåll

Vi söker dig som:

  • Är ansvarstagande, positiv och har ett eget driv.
  • Har en god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team.
  • Är flexibel och lyhörd för att kunna anpassa dig efter olika arbetsuppgifter.

Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper.

Varför ska du jobba hos oss?
Hos oss blir du en del i en framåtlutad organisation där vi värdesätter kvalitet, samarbete och utveckling.
Vi erbjuder:

  • Trygg anställning med kollektivavtal och bra villkor.
  • Varierande arbetsdagar där du får arbeta både självständigt och i team.
  • Ett starkt nätverk där du får möjlighet att bygga och utveckla affärsrelationer.
  • Balans mellan arbete och fritid – vi månar om en hållbar arbetsmiljö.
  • Friskvårdsbidrag och andra förmåner som gör skillnad i vardagen.

Här får du mer än bara ett jobb – du blir en del av en arbetsplats där vi bygger framgång tillsammans!

……………………………………………………………………………..
Vi välkomnar gärna olika bakgrund och erfarenheter och vi jobbar för att få in mer kvinnor i branschen.

Anställning

Heltid, säsongsanställning

Start: Maj 2025
Slut: Oktober 2025
(kan variera beroende på säsong)

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

B-körkort är ett krav.

Blir du nyfiken på oss?
Hör gärna av dig om du har frågor om oss som företag eller om tjänsten.

Kontakta:
Arbetschef
Kent-Olov Jonsson
kent-olov.jonsson@umeaentreprenad.se

Trädgårdsmästare/arbetsledare
Frida Nygren
frida.nygren@umeaentreprenad.se

Din ansökan skickar du senast 31 mars till info@umeaentreprenad.se. Skicka med ett CV och personligt brev så vi får en bra inblick i vem du är och vad du har för kunskap och erfarenhet.

Varmt välkommen med din ansökan!

.................................................................................

Inköpare
Placeringsort: Östersund eller Umeå

Vill du ha en nyckelroll i inköpsprocessen och vara med och säkerställa att våra projekt får rätt material och tjänster i rätt tid? Är du strukturerad, noggrann och gillar att arbeta i en dynamisk miljö? Då kan du vara vår nästa operativa inköpare!

Om rollen
Som inköpare hos oss har du en viktig roll när det gäller inköp och leveranser till våra projekt. Du driver inköpsprocessen tillsammans med vår inköpsansvarige från anbud till färdigt projekt och samarbetar nära våra arbetsledare, platschefer, kalkylavdelning och produktion.

Du blir en viktig del i att säkerställa materialförsörjningen till vår produktion – alltid med fokus på att skapa långsiktiga och goda relationer med våra leverantörer och underentreprenörer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Planera och genomföra inköp i samarbete med kalkyl- och produktionsteamet.
  • Leda inköpsstartmöten och upprätta inköpsplanering tillsammans med platsledning.
  • Skapa, sammanställa och utvärdera offertförfrågningar.
  • Förhandla och teckna projektavtal med leverantörer och underentreprenörer.
  • Avropa material och tjänster samt säkerställa att leveranser sker enligt tidsplan.
  • Hantera inköpsrelaterade frågor, fakturahantering, returer, reklamationer och operativ inköpsadministration.
  • Bidra till en effektiv inköpsprocess från start till mål.

Vem är du?
Vi söker dig som är strukturerad, ansvarstagande, noggrann och drivs av att tillsammans arbeta mot gemensamma mål. Du trivs i en roll där du får kombinera analytiskt tänkande med praktisk problemlösning. Du är serviceinriktad samt kommunikativ och har lätt för att samarbeta med både interna och externa parter. Du har ett positivt förhållningssätt till förändringar och ser dessa som en möjlighet att anpassa och förbättra arbetssätt och processer.

Vi ser gärna att du har:

  • Erfarenhet av operativt inköpsarbete.
  • Erfarenhet av ritningsläsning
  • Du har god vana i MS Office, särskilt Excel
  • Behärskar svenska och engelska, i tal och skrift.
  • B-körkort.

Om du har erfarenhet av att arbeta med mark och VA ser vi det som meriterande.

Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper.

Varför ska du jobba hos oss?

Hos oss blir du en del i en framåtlutad organisation där vi värdesätter kvalitet, samarbete och utveckling.
Vi erbjuder:

  • Trygg anställning med kollektivavtal och bra villkor.
  • Varierande arbetsdagar där du får arbeta både självständigt och i team.
  • Ett starkt nätverk där du får möjlighet att bygga och utveckla affärsrelationer.
  • Balans mellan arbete och fritid – vi månar om en hållbar arbetsmiljö.
  • Friskvårdsbidrag och andra förmåner som gör skillnad i vardagen.

Här får du mer än bara ett jobb – du blir en del av en arbetsplats där vi bygger framgång tillsammans!
…………………………………………………………………………….
Vi välkomnar gärna olika bakgrund och erfarenheter och vi jobbar för att få in mer kvinnor i branschen.

Tjänsten gäller heltid med tillträde enligt överenskommelse.

B-körkort är ett krav.

Blir du nyfiken på oss?
Hör gärna av dig om du har frågor om oss som företag eller om tjänsten. Kontakta:

Inköpsansvarig
Camilla Holmström
, camilla.holmstrom@umeaentreprenad.se.

Din ansökan skickar du senast 27 mars till info@umeaentreprenad.se. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Skicka med ett CV och personligt brev så vi får en bra inblick i vem du är och vad du har för kunskap och erfarenhet.

Varmt välkommen med din ansökan!

.................................................................................

Mätningstekniker
Placeringsort: Östersund

Vill du ha en nyckelroll i våra anläggningsprojekt och arbeta med den senaste tekniken inom mätning och geodata? Är du noggrann, analytisk och gillar att lösa problem? Då kan du vara vår nästa mättekniker!

Om rollen
Som mättekniker hos oss ansvarar du för att genomföra noggranna mätningar och dokumentation i våra projekt. Med hjälp av modern teknik, såsom totalstationer, GNSS-utrustning och drönare, säkerställer du att våra projekt håller högsta kvalitet och precision.

Du är en viktig del av projektteamet genom hela byggprocessen – från planering till färdigt projekt. Tillsammans med platschefer och arbetsledare driver du mätningsarbetet framåt och ser till att all data hanteras och bearbetas korrekt för utsättning, maskinstyrning och mängdberäkning.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Ansvara för fältmätning, inklusive inmätning och utsättning.
  • Hantera och kalibrera totalstationer och GNSS-utrustning.
  • Skapa och hantera 3D-modeller samt hjälpmodeller för maskinstyrning.
  • Bearbeta inmätningar och upprätta relationshandlingar.
  • Datahantering av utsättnings- och inmätningsunderlag.
  • Stödja arbetsledning vid mängdrelaterade projekt.
  • Samarbeta med projektteamet för att identifiera och lösa eventuella mätproblem.
  • Säkerställa att mätningar utförs enligt gällande säkerhetsföreskrifter och kvalitetsstandarder.
  • Bidra till förbättringar av processer och arbetsmetoder inom mätteknik.

Vem är du?
Vi söker dig som är strukturerad och noggrann, med en analytisk förmåga och ett öga för detaljer. Du har en god problemlösningsförmåga och trivs i en roll där du får kombinera teknik med praktiskt arbete ute i fält.

Du gillar att samarbeta och kommunicera med både kollegor och externa parter för att säkerställa effektiva och kvalitativa mätprocesser.

Vi ser gärna att du har:

  • Teknisk utbildning inom mätteknik, lantmäteri, geoteknik eller anläggning (YH, högskola eller motsvarande arbetslivserfarenhet).
  • Erfarenhet av mätning inom bygg- och anläggningsprojekt, väg- och järnvägsbyggnation eller industri.
  • Erfarenhet av att arbeta med totalstationer, GNSS/GPS-utrustning och digitala mätsystem.
  • Kunskap om ritningsläsning, inmätning och utsättning.
  • Erfarenhet av mätinstrument som till exempel Trimble, Leica eller Topcon.
  • Vana att arbeta i mät- och beräkningsprogram som AutoCAD, SBG Geo, Novapoint eller Topocad.
  • Förståelse för geodetiska referenssystem och koordinatsystem.

Vi erbjuder:

  • Trygg anställning med kollektivavtal och bra villkor.
  • Varierande arbetsdagar.
  • Ett bra gäng där vi hjälper varandra och har roligt på jobbet.
  • Balans mellan arbete och fritid.
  • Friskvårdsbidrag och andra förmåner.

Varför ska du jobba hos oss?
Hos Umeå Entreprenad blir du en del av ett sammansvetsat team där vi värdesätter gemenskap och yrkesstolthet.
…………………………………………………………………………….
Vi välkomnar gärna olika bakgrund och erfarenheter och vi jobbar för att få in mer kvinnor i branschen.

Tjänsten gäller heltid med tillträde enligt överenskommelse.

B-körkort är ett krav.

Blir du nyfiken på oss?
Hör gärna av dig om du har frågor om oss som företag eller om tjänsten. Kontakta:

Arbetschef Östersund: Joacim Nilsson, joacim.nilsson@umeaentreprenad.se.

Din ansökan skickar du senast 2 maj till info@umeaentreprenad.se. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Skicka med ett CV och personligt brev så vi får en bra inblick i vem du är och vad du har för kunskap och erfarenhet.

Varmt välkommen med din ansökan!

.................................................................................

Mark- och anläggningsarbetare
Placeringsort: Vi söker folk både till Umeå och Östersund

Vill du ha ett omväxlande jobb där du får arbeta med allt från schakt och grundläggning till finplanering och ytskiktsarbeten? Trivs du i ett sammansvetsat team där kvalitet, arbetsglädje och samarbete står i fokus? Då kan du vara vår nästa mark- och anläggningsarbetare!

Om rollen
Som mark- och anläggningsarbetare är du en viktig del av våra projekt och ser till att arbetet på fältet utförs med precision och kvalitet. Ditt arbete varierar beroende på projektets behov och årstid, vilket gör att ingen dag är den andra lik. Du jobbar i team tillsammans med arbetsledare, platschef och maskinförare och har en nyckelroll i att skapa hållbara och väl genomförda mark- och anläggningslösningar. Vi arbetar tillsammans, hjälps åt där det behövs och löser utmaningar som uppstår.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Schakt- och fyllningsarbeten samt grundläggning för byggnader.
  • Rörläggning och anläggning av VA-ledningar.
  • Ytskiktsarbeten, plattläggning och finplanering av grönområden.
  • Plantering av växter och anläggning av gräsytor.
  • Tillsammans med teamet planera och genomföra arbetet enligt uppsatta mål.

Vem är du?
Vi söker dig som trivs med ett varierande arbete och har en lösningsorienterad inställning. Du är ansvarstagande och ser till att jobbet blir gjort på ett effektivt och noggrant sätt. Du är en lagspelare som gärna samarbetar med kollegor och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Samtidigt är du självgående och tar egna initiativ när det behövs. För att lyckas i rollen behöver du vara flexibel och kunna anpassa dig efter olika arbetsuppgifter och förutsättningar.

Har du tidigare erfarenhet av mark- och anläggningsarbete, maskinvana eller utbildning inom området är det meriterande – men vi värdesätter din inställning och vilja att lära dig ännu mer!

Vi erbjuder:

  • Trygg anställning med kollektivavtal och bra villkor.
  • Varierande arbetsdagar.
  • Ett bra gäng där vi hjälper varandra och har roligt på jobbet.
  • Balans mellan arbete och fritid.
  • Friskvårdsbidrag och andra förmåner.

Varför ska du jobba hos oss?
Hos Umeå Entreprenad blir du en del av ett sammansvetsat team där vi värdesätter gemenskap och yrkesstolthet.
……………………………………………………………………………..
Vi välkomnar gärna olika bakgrund och erfarenheter och vi jobbar för att få in mer kvinnor i branschen.

Tjänsterna gäller heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Behörigheter som är meriterande:
Arbete på väg 1.1, 1.2, 1.3, ESA, EBR, Brandfarliga arbeten.
B-körkort är ett krav.

Blir du nyfiken på oss?
Hör gärna av dig om du har frågor om oss som företag eller om tjänsten. Kontakta:

För tjänst i Östersund:
Arbetschef Joacim Nilsson, joacim.nilsson@umeaentreprenad.se.

För tjänst i Umeå:
Arbetschef Kent-Olov Jonsson
kent-olov.jonsson@umeaentreprenad.se

Din ansökan skickar du senast 31 mars till info@umeaentreprenad.se. 

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Skicka med ett CV och personligt brev så vi får en bra inblick i vem du är och vad du har för kunskap och erfarenhet.

Varmt välkommen med din ansökan!

.................................................................................

KMA-samordnare – TJÄNSTEN TILLSATT
Placeringsort: Umeå eller Östersund

Vill du ha en nyckelroll i att driva och utveckla vårt arbete inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö? Brinner du för att skapa en säker och hållbar arbetsplats där vi ständigt förbättrar oss? Då kan du vara vår nya KMA-samordnare!

Om rollen
Som KMA-samordnare hos oss är du en viktig del av verksamheten och arbetar nära platschefer, arbetsledare och projektledare för att säkerställa att vi uppfyller lagkrav, kundkrav och certifieringsstandarder. Genom ditt arbete bidrar du till en säker arbetsmiljö, minskad miljöpåverkan och hög kvalitet i våra projekt. Du arbetar både strategiskt och operativt, där du stöttar verksamheten i det dagliga arbetet samtidigt som du driver utvecklingen av våra processer inom KMA-området.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:

  • Arbeta proaktivt med KMA-frågor i hela verksamheten.
  • Följa upp kvalitetsledningssystem enligt ISO 9001, ISO 14001 och ISO 45001.
  • Säkerställa att lagkrav, kundkrav och certifieringsstandarder efterlevs.
  • Utföra kvalitetskontroller, riskbedömningar och arbetsmiljörevisioner.
  • Stödja och utbilda organisationen i KMA-frågor.
  • Driva förbättringsarbete inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö.
  • Samarbeta med myndigheter, certifieringsorgan och kunder.
  • Stötta ledning och produktion genom tydliga riktlinjer och rutiner.
  • Delta i ledningsmöten och bidra till strategiska initiativ inom KMA.

Vem är du?
Vi söker dig som är analytisk, systematisk och har ett öga för detaljer. Du är trygg i din roll, har en coachande inställning och kan kommunicera KMA-frågor på ett pedagogiskt sätt.

Du trivs med att arbeta verksamhetsnära och har förmågan att skapa engagemang för kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöfrågor. Med en drivande och lösningsorienterad inställning tar du initiativ och leder förbättringsarbetet framåt.

Vi ser gärna att du har:

  • Erfarenhet av arbete inom bygg- och anläggningsbranschen.
  • Kunskap om relevanta lagar och standarder (ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, AFS, Arbetsmiljölagstiftning).
  • Erfarenhet av riskhantering, arbetsmiljöarbete och kvalitetskontroller.
  • Förmåga att arbeta självständigt och strukturerat.
  • Pedagogisk och kommunikativ förmåga för att utbilda och stötta organisationen.
  • Meriterande med erfarenhet av revisioner, entreprenadjuridik och miljöcertifieringar.

Vi erbjuder:

  • Trygg anställning med kollektivavtal och bra villkor.
  • Möjlighet att påverka och utveckla vårt KMA-arbete.
  • Ett starkt team där vi samarbetar för att nå våra mål.
  • Balans mellan arbete och fritid – vi månar om en hållbar arbetsmiljö.
  • Friskvårdsbidrag och andra förmåner som gör skillnad i vardagen.

Varför ska du jobba hos oss?
Hos oss får du en samordnande roll i en organisation där vi värdesätter säkerhet, kvalitet och hållbarhet.
………………………………………………………………………………
Tjänsten gäller heltid med tillträde enligt överenskommelse. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Vi välkomnar gärna olika bakgrund och erfarenheter och vi jobbar för att få in mer kvinnor i branschen.

B-körkort är ett krav.

Blir du nyfiken på oss?
Hör gärna av dig om du har frågor om oss som företag eller om tjänsten. Kontakta Malin Vikström, skicka ett mejl malin.vikstrom@umea.entreprenad.se.

Arbetschef Östersund: Joacim Nilsson, joacim.nilsson@umeaentreprenad.se.

Arbetschef i Umeå:
Kent-Olov Jonsson
kent-olov.jonsson@umeaentreprenad.se

Din ansökan skickar du senast 2 maj till info@umeaentreprenad.se. Skicka med ett CV och personligt brev så vi får en inblick i din bakgrund och erfarenhet.

Varmt välkommen med din ansökan!

.................................................................................

Platschef inom mark och anläggning
Placeringsort: Vi söker medarbetare i både Umeå och Östersund

Är du en driven ledare som trivs med att ha ansvar för hela projektprocessen? Vill du vara med och bygga framtidens infrastruktur i en arbetsmiljö där samarbete, kvalitet och trivsel står i fokus? Då kan du vara vår nya platschef!

Om rollen
Som platschef hos Umeå Entreprenad får du en nyckelroll där du ansvarar för mark- och anläggningsprojekt från start till slutbesiktning. Du leder och samordnar arbetet med projektering, planering, ekonomi, kvalitet och personal – alltid med fokus på att leverera hållbara och effektiva lösningar.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:

  • Leda och ansvara för projektets ekonomi, inklusive betalplaner, ÄTA-hantering och inköp.
  • Säkerställa att lagar, regler och vår värdegrund efterlevs i alla projekt.
  • Bygga starka relationer med kunder, leverantörer och samarbetspartners.
  • Ansvara för kvalitet, miljö och arbetsmiljö i projekten.
  • Leda och utveckla ditt team för att skapa engagemang och arbetsglädje.

Vem är du?
För att lyckas i rollen tror vi att du har erfarenhet av mark- och anläggningsprojekt. Du är en trygg och lösningsorienterad ledare som trivs med ansvar. Du har en god förmåga att strukturera och prioritera, samtidigt som du skapar ett positivt arbetsklimat genom bra kommunikation och samarbetsförmåga. Du har förmågan att se helheten och driva projekt framåt, samtidigt som du behåller fokus på detaljer och kvalitet.

Vi söker dig som är en trygg och lösningsorienterad ledare med erfarenhet av mark- och anläggningsprojekt. Du är strukturerad, ansvarstagande och har en god förmåga att planera och prioritera. Samtidigt är du kommunikativ, lyhörd och har lätt för att samarbeta. Du driver projekt framåt med fokus på kvalitet och effektivitet och trivs med att ta initiativ och ansvar.

Varför ska du jobba hos oss?
Hos Umeå Entreprenad blir du en del av ett stabilt och väletablerat företag där du får möjlighet att utvecklas och ta ansvar i en roll med stort inflytande.

Vi erbjuder:

  • Varierande och utvecklande projekt inom mark och anläggning.
  • En stark arbetskultur där laganda, omtanke och gemenskap står i fokus.
  • Balans mellan arbete och fritid – vi strävar efter trivsel och återhämtning som viktiga faktorer för framgång.
  • Trygga anställningsvillkor och förmåner, inklusive friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och gemensamma aktiviteter. Med mera.

Här får du mer än bara ett jobb – du blir en del av en gemenskap!
………………………………………………………………………
Vi välkomnar olika bakgrund och erfarenheter och vi jobbar för att få in mer kvinnor i branschen.

Tjänsten gäller heltid med tillträde enligt överenskommelse.

B-körkort är ett krav.

Blir du nyfiken på oss?
Hör gärna av dig om du har frågor om oss som företag eller om tjänsten.

För tjänst i Östersund:
Arbetschef Joacim Nilsson, joacim.nilsson@umeaentreprenad.se.

För tjänst i Umeå:
Arbetschef Kent-Olov Jonsson
kent-olov.jonsson@umeaentreprenad.se

Din ansökan skickar du senast 2 maj till info@umeaentreprenad.se. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Skicka med ett CV och personligt brev så vi får en bra inblick i vem du är och vad du har för kunskap och erfarenhet.

Varmt välkommen med din ansökan!

.................................................................................

Arbetsledare inom mark och anläggning
Placeringsort: Vi söker medarbetare i både Umeå och Östersund

Vill du ha en nyckelroll i våra mark- och anläggningsprojekt där du leder produktionen och skapar förutsättningar för ett framgångsrikt team? Trivs du i en varierande miljö där kvalitet, arbetsglädje och effektivitet går hand i hand? Då kan du vara vår nya arbetsledare!

Om rollen
Som arbetsledare ansvarar du för den dagliga driften i våra projekt och ser till att arbetet utförs enligt plan, med hög kvalitet och god arbetsmiljö. Du jobbar tätt tillsammans med platschef och arbetschef samt samarbetar med kalkyl och inköp för att säkerställa att projekten levereras på ett hållbart och lönsamt sätt.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:

  • Driva projekt med ekonomi och personal från start till mål i samarbete med platschef och arbetschef.
  • Säkerställa att lagar, regler och företagets policys efterlevs.
  • Leda och fördela arbetet i projekten samt bistå med material och resurser.
  • Upprätta produktionstidsplan, beställa material och hantera leverantörsfakturor.
  • Följa upp och rapportera projektens status samt hantera ÄTA-arbeten och avvikelserapporter.
  • Bygga och upprätthålla goda relationer med kunder, leverantörer och samarbetspartners
  • Delta i skyddsronder, identifiera brister i arbetsmiljön och hålla uppföljningsmöten.

Vem är du?
Vi söker dig som är en lugn och lösningsorienterad ledare som behåller fokus och fattar välgrundade beslut även i pressade situationer. Du är strukturerad och ansvarstagande, planerar och prioriterar arbetet effektivt och säkerställer att tidplaner och ekonomi är i balans.

Med en tydlig och lyhörd kommunikation får du teamet att arbeta mot gemensamma mål och du bidrar aktivt till en trygg och trivsam arbetsmiljö. Du är initiativtagande och självgående, ser vad som behöver göras och tar tag i uppgifter utan att vänta på instruktioner.

Vi tror också att du är samarbetsinriktad och har en naturlig förmåga att bygga starka relationer, både internt och externt. Samtidigt är du noggrann och kvalitetsmedveten och säkerställer att arbetet håller hög standard.

Varför ska du jobba hos oss?
Hos Umeå Entreprenad får du en roll med stort ansvar och möjlighet att påverka.

Vi erbjuder:

  • Utvecklande och varierande projekt där du får en central roll i teamet.
  • En stark arbetskultur där laganda, omtanke och gemenskap står i fokus.
  • Balans mellan arbete och fritid – vi strävar efter trivsel och återhämtning som viktiga faktorer för framgång.
  • Trygga anställningsvillkor och förmåner, inklusive friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och gemensamma aktiviteter. Med mera.

Här får du mer än bara ett jobb – du blir en del av en gemenskap!
…………………………………………………………………….
Vi välkomnar olika bakgrund och erfarenheter och vi jobbar för att få in mer kvinnor i branschen.

Tjänsten gäller heltid med tillträde enligt överenskommelse.

B-körkort är ett krav.

Blir du nyfiken på oss?
Hör gärna av dig om du har frågor om oss som företag eller om tjänsten. Kontakta:

För tjänst i Östersund:
Arbetschef Joacim Nilsson, joacim.nilsson@umeaentreprenad.se.

För tjänst i Umeå:
Arbetschef Kent-Olov Jonsson
kent-olov.jonsson@umeaentreprenad.se

Din ansökan skickar du senast 2 maj till info@umeaentreprenad.se. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Skicka med ett CV och personligt brev så vi får en bra inblick i vem du är och vad du har för kunskap och erfarenhet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Scroll to Top